joi, 4 februarie 2010

Comment pentru "al fara nume"

Fiecare vietate iti dezvolta un mecanism de a supravietui in mediul inconjurator.Nu e cazul sa intru in detalii pentru ca le cunoastem cu totii.Vezi cameleonul,paianjenul,coropisnita,musca tete etc.Postul asta e inspirat de "al fara nume" care zice el de promisiuni.Desi postul asta trebuia sa fie doar un comentariu la postul lui,care apropos nu prea sa intampla des sa comentez,dar PROMIT sa-mi schimb obiceiurile,am decis sa-l transform in post pe blogul meu.
Promitem oriunde,oricum si oricand.N-ai platit rata la banca?ii promiti aluia ca la primul salariu o platesti.Ii promiti sefului ca iti dedici mai mult timp noului proiect,promiti prietenei ca o scoti la film in week-end-ul urmator,iti promiti sa te lasi de fumat......etc,toate astea doar pentru a mai castiga putin timp,timp care de altfel este mort,nu ajuta la nimic.Promiti din egoism,lasitate,incompetenta,promiti chiar din lipsa de timp.Promiti pentru ca are efect imediat.Persoana caruia ii promiti se simte mai linistita si nu are cum sa verifice pe moment.Poti sa promiti de orice marime,culoare.Poti sa promiti ca o sa sti numerele castigatoare la loto.Intodeauna persoana careia ii promiti va ofta gandindu-se la efectele promisiunii.Vinovatii?aia care promit si aia care cred in promisiuni.Un cerc viciios.Promisiunea e doar un stimulent al creierului,ai promis si imediat se instaleaza o stare de comfort in organism.Creierul percepe promisiunea ca pe o partida de sex sau o tigare.Efect imediat dar pentru o scurta perioada de timp.In secunda 2 ai nevoie de o alta promisiune,tigara sau partida de sex.Io cred ca promisiunea este mecanismul nostru de a supravietui in mediul inconjurator.

2 comentarii:

1321 spunea...

Ai dreptate! Sunt şi eu conştient că e un mecanism de a supravieţui.
Însă, în cazul meu, nu am fost dotat la fabricare cu extraopţiunea asta. Nu am crezut şi nu cred în promisiunile nimănui! Şi dacă am promis, a fost la cerere (insistenţe de cele mai multe ori), am jurat (la ordin în armată), etc. Însă am ţinut cont şi am încercat să-mi ţin puţinele promisiuni din viaţa mea.
Cele mai multe au fost făcute copiilor. Nepoţii mei în special, şi de astea am ţinut cu dinţii...

Dumitru Caruntu spunea...

A saptea dimensiune