sâmbătă, 29 noiembrie 2008

Dacia si abrevierile

Postul anterior m-a inspirat.Frate,pe vremea mea se cumpara si intretinea o masina usor.Te uitai daca e antifonata,daca baga caldura cand are carton in fata la radiator,daca o cumparai de la un batranel si avea carpe imbibate in ulei si bagate in praguri era masina ideala.Usor,toate astea iti luau 10 min maxim.Azi,ca de fapt asta e durerea mea,ai de a face cu sute de abrevieri,ma intreb cati dintre cumparatori stiu ce sunt alea si cu ce se mananca,asta nu ca as sti eu.Plus ca nu mai poti sa intorci si tu masina sa o pregatesti de iarna,antifon,sa mai suni la vecinu sa-i ceri caprele si sa coboare sa te ajute ca ai luat si o sticla de coniac.De fapt Dacia nu a fost doar un simplu model de masina ci mult mai mult,apropia comunitatea,stiai vecinii dupa masina.Care Gheorghe domne?ala ma cu dacia aia galbena,zambetu lu' Iliescu.Cand te plictiseai coborai sa sufli jigleru',era sau nu infundat tu il suflai.Daca se defecta pe undeva prin tara o reparai pe loc,sa nu mai zic ca oamenii mai gospodari aveau un dulapior cu scule in porbagaj si pe langa scule si piese de schimb de larga folosinta.Mai un capac de delcou,mai o curea de ventilator,celebrele jiglere.Se facea si tunning,erau jenti canada,se schimba bordul cu ala de CN,puteai adapta carburator cu camera dubla de Olcit.Cum sa mai vorbesc eu cu nea Gogu,vecinu meu?Sa-i zic ca SRS-ul de la sofer cred ca e defect ca mi s-a aprins un bec in bord,ca ABS-ul e pe duca si daca se baga si el sa-mi schimbe placutele.Plm,pana si pula mea s-a abreviat,hai ca brb cat pot de repede cu un post nou.

Niciun comentariu: